În urmă cu un an, Romcargo Maritim era o companie în insolvență și se confrunta cu mari dificultăți de respectare a obligațiilor curente. Deși contractele de închiriere cu Portul Constanța se apropiau de termenul de expirare, iar activitatea operațională avea disfuncționalități, ROCA Investments a înțeles încă de la început că Romcargo Maritim este o bună oportunitate de a-și folosi expertiza de management de criză pentru a pune pe picioare o companie cu perspective promițătoare, printr-o strategie adecvată. Astăzi, Romcargo a redevenit o companie stabilă, reintegrată în circuitul economic cu doi ani mai repede decât termenul stabilit prin planul de reorganizare, fără nicio datorie restantă și cu o perspectivă de operare în Port de cel puțin 33 de ani. Litigiile din insolvență au fost rezolvate amiabil, iar portofoliul de clienți s-a extins.
Pe același calendar al reușitelor e trecută și prelungirea contractului de închiriere cu Portul Constanța, care garantează stabilitatea cadrului de desfășurare a activității Romcargo. În acest orizont de timp, ROCA Investments are în plan să dezvolte mai departe liniile de business ale operatorului portuar, începând cu redeschiderea, după o pauză de 8 ani, a unei linii de curse regulate de feribot pe relația cu Turcia și Rusia, actualmente în curs de negociere.
„Ceea ce ne deosebește de alte companii de private equity este că știm și că ne place să vedem oportunități acolo unde alții văd doar riscuri. Romcargo Maritim este una dintre cele mai bune dovezi pentru această promisiune de business. Este povestea Cenușăresei, în variantă business. Iar motivul pentru care ne-am implicat este convingerea noastră că activitatea de logistică în Portul Constanța este o poziție strategică.
Pe lângă componenta financiară, aportul ROCA Investments în acest proiect s-a concentrat spre gestiunea unei situații complicate și dificile, atât procedural cât și în relațiile cu partenerii. Ne asumăm ca împreună cu echipa Romcargo să arătăm în scurt timp rezultatele concrete ale strategiei de business, recâștigând în acest fel credibilitatea în piață, prin ceea ce facem”, a declarat Rudolf Vizental, CEO ROCA Investments.
Prin Romcargo, ROCA Investments accesează un domeniu de importanță strategică națională și își consolidează misiunea de a contribui la consolidarea economiei României, bazată pe sectoare stabile care pot susține o dezvoltare viitoare sănătoasă. Romcargo Maritim este operatorul portuar care gestionează peste 90% din fluxurile maritime de vehicule pentru pasageri și utilitare din România și operează cel mai mare terminal Ro-Ro din Portul Constanța.
Pentru moment, reluarea graduală a producției uzinelor Dacia si Ford, principalii clienți ai Romcargo, anticipează revenirea la nivelul normal de activitate, după o perioadă încordată pentru întreg businessul românesc. Ca în toate companiile sale, ROCA Investments a derulat și în Romcargo scenarii de stres și a aplicat măsuri menite să asigure continuitatea businessului, ținând cont de efectele economice ale pandemiei. ROCA Investments estimează un decalaj de câteva săptămâni de la deblocarea activității în porturile și țările de destinație până ce Romcargo va ajunge să funcționeze din nou la capacitate maximă. Conform estimărilor și a strategiei de dezvoltare în desfășurare, cele două companii au început anul anticipând volume de peste 175.000 de unități.
„Strategia noastră se bazează în continuare pe diversificarea portofoliului de clienți și creșterea cotei de piață. Alături de Dacia și Ford, ROCA Investments a atras deja între clienții Romcargo producătorii auto Fiat și Mitsubishi. Mai mult, au fost demarate negocierile și pentru accesul treptat pe zona de autovehicule de mari dimensiuni, care se pretează la navele tip Ro-Ro și vin firesc în completarea activității actuale a companiei”, a declarat Ionuț Bindea, Investment Managerul ROCA Investments care supervizează activitatea Romcargo.
La nivel operațional, pentru anul 2020, Romcargo mizează pe o rată medie de operare la navă de cel puțin 100 unități/oră, comparativ cu 75 unități/oră în anii anteriori și țintește chiar să atingă un prag de 120 unități/oră. Creșterea capacitații de stocare, începută anul trecut, va permite în fluxul de lucru Romcargo volume mai mari, mai diverse și totul mai eficient.